Conturarea expoziţiei de rulote şi autorulote a început în 2009 într-o formă discretă, conceptul fiind implementat în cadrul Salonului Nautic Internaţional Bucureşti desfăşurat la Romaero Băneasă, fără să fie însă anunţat oficial din lipsa unui număr rezonabil de expozanţi pe acest profil. Această asociere, deloc întâmplătoare, avea să îşi facă simţită utilitatea şi efectul mult mai târziu…

Pe atunci, singura companie expozantă ce avea legătură cu acest domeniu era Motorhome care prezenta diverse accesorii, corturi (maggiolina) şi servicii. Piaţa de vehicule recreaţionale şi servicii dedicate era practic aproape inexistentă iar intenţia noastră de face cunoscut publicului larg şi acest hobby necesita răbdare şi perseverenţă. Pare incredibil dar este adevărat, piaţa de ambarcaţiuni era cu mult mai mare decât cea de rulote şi autorulote (deşi în România se construiau rulote încă din anii 80 la Salonta).

Mai târziu cu un an, tot la Romaero, dar într-o altă locaţie, aceeaşi companie urma să revină ca expozant cu o gamă de produse mai diversificată. În prima zi, la deschiderea evenimentului, Trupa Veche avea să atragă atenţia vizitatorilor asupra produselor de camping expuse susţinând un scurt concert chiar în standul Motorhome. Când privim în urmă pare incredibil, greu de crezut că eram deja în 2010 iar în România existau doar 2-3 companii care încercau să dezvolte acest domeniu în mod oficial şi organizat, nu într-un garaj improvizat.

A mai trecut ceva timp fără să putem spune că s-au înregistrat progrese vizibile, dar piaţa second-hand începuse să crească vizibil şi odată cu aceasta şi nevoia de piese de schimb şi accesorii.

În 2013 o altă companie – RomCaravan – avea să se alăture acestui proiect în desfăşurare, prezentând cu ocazia expoziţiei modele noi de rulote şi autorulote, ceea ce avea să sporească interesul publicului pentru acest domeniu. Tot atunci, am constatat prin intermediul sondajelor realizate, că aveam deja vizitatori focusaţi pe rulote şi autorulote. Nu vă închipuiţi că era o masă de oameni stând la o coadă interminabilă, dornici să achiziţioneze pe loc o rulotă! Nici vorbă!… dar publicul îşi manifesta în mod vizibil dorinţa de informare, de cunoaştere, şi puneau de cele mai multe ori întrebări nepotrivite din lispă de cunoştinţe. În acea perioadă potenţialii clienţi îşi făceau un calcul simplu: cât costă o cameră la hotel şi cât costă o noapte la rulotă. Emoţia, libertatea de miscare, faptul că oriunde poţi fi acasă sunt argumente care au început să domine mai târziu această logică. Acest hobby avea să se dezvolte de la an la an, crescând odată cu el şi interesul pentru produsele noi.

În următorii ani şi-au făcut simţită prezenţa şi alte companii care aveau ca obiect de activitate închirierea de vehicule recreaţionale, deschizând astfel pofta de vacanţă pe roţi şi altor români. Companii de profil cu produse Made in Romania au demonstrat că se întâmplă ceva şi la noi în zona de producţie a vehiculelor recreaţionale.

Numărul vizitatorilor dedicaţi a crescut în continuare, expoziţia dovedindu-se a fi un loc potrivit pentru socializare şi informare, un loc în care te poţi întâlni la început de sezon cu cei ce împărtăşesc aceleaşi pasiuni.

Povestea merge mai departe şi, de la an la an, cu răbdare şi cu un un efort susţinut, am reuşit să oferim mai multă vizibilitate acestui hobby numit rulotism.

În fiecare an cele mai reprezentative companii din România vă aşteaptă la Caravan, Motorhome & Adventure cu noutăţi, promoţii şi surprize!

Ionuţ Tudose – Organizator

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial